Coaching, kineziológia nőknek, anyáknak

Anyalélekegyensúly

Anyalélekegyensúly

Mobilok töltőn, anyuka töltődik

-hogyan töltődhetünk digitális kütyük nélkül is?

2019. július 09. - Anyalélekegyensúly

Kikapcsolódunk

smartphone-1785522_1920_1.jpg

Lehet, hogy első hallásra furcsának találjátok a címet, és bele se mertek gondolni, hogy mi lenne, ha egy nyaralásra, pihenésre nem vinnénk magunkkal a telefonunkat, hanem otthon hagynánk a töltőn!?

Ne aggódjatok, nem is erre szeretnék buzdítani mindenkit, szimplán csak, hagy osszam meg veletek a saját tapasztalatomat, hogy az eddigi pihenések alkalmával, hogyan töltődtem elektronikus eszközök és világháló nélkül?!

Általában nyáron adatik meg, hogy hosszabb időre kikapcsolódhassunk, együtt lehessünk több napot. Mielőtt elutazunk férjemmel és kislányunkkal, mindig nagyon várjuk, hogy végre kizökkenjünk a mókuskerékből, a zajos világból és elvonuljunk csak mi hárman és kizárjunk mindet.

 

Minőségi idő

parenting-photo_ps5.jpgAzt gondolom, ez az, amikor ténylegesen, több napon keresztül minőségi időt lehetünk együtt. Ilyenkor egymás szeretettankját töltjük meg, közösen éljük meg az élményeket, csak egymásra figyelünk. Nálunk, mivel mindhármunk elsődleges szeretetnyelve a minőségi idő, ezért ez az, ami elmélyíti még jobban a kapcsolatunkat a férjemmel, a kislányunkkal. ( Hogyan tudod meg, hogy mi a párod, gyermeked szeretetnyelve?-tarts velem, többek között írok majd erről is) Gary Chapman 5 szeretetnyelv című könyvében is ír a minőségi időről, melyben ő is azt vallja:

 „Akinek a minőségi idő a legfőbb szeretetnyelve, az a rá irányuló figyelem hatására érzi leginkább azt, hogy őt igazán szeretik. Ez lehet egy beszélgetés, egy közös vacsora, vagy egy közösen eltöltött hosszú hétvége is. A kulcskifejezés az osztatlan figyelem, hiszen tévézés, olvasás közben nem lehet kapcsolatot építeni.”

Nem mellesleg kutatások is bizonyítják, hogy azok a gyerekek, akik többször megélik azt, hogy szüleik teljes odaadással rájuk figyelnek, türelmesen végihallgatják őket, magabiztosabbak, kiegyensúlyozottabbak, jobb teljesítményt produkálnak és könnyebben be tudnak illeszkedni a közösségbe. Érdekes, hogy nyaralás során nem is igen van nyűgösködés, vitázás, mérgeskedés, mert a gyermekünk is érzi ezt a feltöltött, szeretettel teli odafigyelést, jelenlétet. Persze, ilyenkor türelmesebbek is vagyunk, hiszen nem kell sietni sehova, nyugi van, nem csörög állandóan a telefon.

Tudatos jelenlét

yoga-2176668_1920.jpgGyakorlatban, hogy is zajlik mindez? Először nekem is furcsa volt, kicsit meztelennek is éreztem magam, amikor nem vittem magammal a telefonomat a wellness részlegre, hanem bezártam a széfbe, vagy nem vittem el a strandra, hanem a nyaralóban hagytam. Aztán rájöttem, hogy mennyire jó, hogy végre egy kicsit kizökkenhetek ebből a multitaskink világból, amikor minden arról szól, hogy egyszerre végezz el több mindent, mindig legyél jelen mindenhol, azonnal válaszolj mindenre és közben, csak azt vesszük észre, hogy megint eltelelt egy nap és nem is voltam ott a napom egyetlen percében ténylegesen jelen, mert egyszerre csináltam mindent és nem éltem meg a pillanatot.

A legfontosabb itt, éld meg a pillanatot!!! Gondolom, nem vagyok egyedül azzal, hogy, ha vége van egy nyaralásnak, és jövünk haza, azt mondom, „Jaj, de gyorsan eltelt ez a pár nap is” …vagy „Milyen gyorsan elszalad minden, ami jó?” Igen, tényleg gyorsan megy az idő, de, ha legalább ilyenkor megállunk egy kicsit, akkor megmaradnak az ezek a pillanatok szép emléknek, amik bármikor, ha visszagondolunk, örömmel töltenek el. Vagy, ha csak rossz napunk van, és erre visszagondolunk, mosolyt csal az arcunkra.

AHA-élmények

family-457235_1920.jpgMostmár megpróbálok erre odafigyelni, hogy tudatosan jelen legyek legalább a nyaraláskor! Ilyenkor vannak hármasban töltött minőségi idők, lecsípünk magunknak a napból egy kis én-időt is, amikor mindenki a hobbijának élhet, vagy, ami őt feltölti. Illetve elmaradhatatlan egy nyári estén egy jó hideg fröccs mellett (amit én iszok, mert a párom sörözik :)) kiülni a teraszra, mikor már a kislányunk alszik, és kettesben jó nagyokat lelkizni, megbeszélni az élet nagy dolgait az én drága férjemmel. Ezek az AHA-élmények. :)  Amikor még jobban ráébredek és hálás vagyok az életnek, hogy ilyen családom van, hogy jó helyen vagyok és, hogy mindenem megvan, ami kell (nem anyagira gondolok). Az ilyen AHA-élmények egyszersmind önbizalmat adnak ahhoz, sőt késztetnek arra, hogy újból és újból átélhessük őket és beindítják a bennünk rejlő pozitív szemléletet.

Beindul a pozitív spirál

family-2611748_1920.jpgFélre ne értsetek, a hétköznapokban én is ugyanúgy csinálok mindent párhuzamosan, mivel a mai világ ezt már úgymond megköveteli. Viszont, ha legalább a nyaralás során, amikor nincs az a pörgés, akkor tudatosan oda tudunk koncentrálni, megélni az „itt és most” élményt, akkor ezt a módszert egyre több gyakorlással át is tudjuk ültetni a mindennapokba is. Így fogékonyabbá tesszük magunkat az örömre. Hiszen miért ne lehetne legalább a nyaraláson kikapcsolódni, vagy kikapcsolni nem csak a mobilunkat, hanem magunkban is a multitasking üzemmódot és inkább egymáshoz kapcsolódni, beindítani a pozitív spirált, ami aztán az egész környezetünkre hatással van?

Itt nem azt mondom, hogy nyaralás alkalmával sosem nézek rá a telefonomra és nem hívok fel senkit, nem akarok állszentnek tűnni, mert persze, azért a nap végén, amikor már minden elcsendesül azért én is megnézem, hogy történ-e valami fontos, amiről esetleg lemaradtam?! Ilyenekor nyugtázom, hogy semmit sem hagytam ki, minden pörgött tovább, csak én lassulhattam le egy kicsit, játszottunk, nevetgéltünk, szeretgettük egymást és csak egymásra figyeltünk….a telefon a töltőn én pedig anyaként töltődtem.  :)

Azt gondolom, hogy ez mindet megér. Egyszer próbáljátok ki Ti is, higgyétek el, megéri.  :) 

Ti, hogyan tudtok töltődni, kikapcsolódni egy nyaralás alkalmával?

Hogyan tudnád beépíteni a hétköznapokba is a pozitív szemléletet?

Hogyan tudnál boldog anya lenni?

Tarts velem, következő cikkeimben megmutatom! Kövesd blogomat, így értesítést kaphatsz az új cikkek megjelenésekor! 

Kövess az Anyalélekegyensúly facebook oldalamon, hogy minden friss bejegyzésemet lásd! 

Kattints az alábbi ikonra: 

768px-facebook_home_logo_old_svg.png

 

 

  

Ez is érdekelhet:

 

Miben is segít egy anyacoach?

 

Hogyan és miért lettem Anyacoach?

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyalelekegyensuly.blog.hu/api/trackback/id/tr814932992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása